Forex Remove Työttömyyttä Ongelma


,,,, Myfxbook -. , - -, -,, - - - - - - - -, -, -. - Myfxbook,,, .-, 30 .- 60, EURUSD, GBPUSD, USDJPY USDCAD, AUDUSD,, 9 -, .- 5,, 9 SMA, EMA, RSI, stokastinen, MACD,, ATR ADI. - -, EUR, USD .-,, Myfxbook,,, 50.-,,. - - 5, -,, Myfxbook -. , Sijoittaminen -,. ,,. , Investing -,.Myfxbook 12 2017. Kiitos palautteesta, toimittaa sen dev-tiimiin. 11 2017. ,.Student Rabota 1 2016. ,.Myfxbook 4 2016. Huomaa, että kaikki palvelut ovat ilmaisia ​​ja jotta voimme tarjota käyttäjillemme parasta palvelua ja käyttökokemusta, jonka olemme lisänneet mainoksia sovellukseen. Huomaa myös, että voit poistaa mainokset ostamalla tilauksen Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisätietoja, ota meihin yhteyttä. 2 2016. , Web. Myfxbook 2 2016. Huomioithan, että kaikki palvelut ovat ilmaisia ​​ja jotta voimme tarjota käyttäjillemme parasta palvelua ja käyttökokemusta, johon olemme lisänneet mainoksia sovellukseen. Huomaa myös, että voit poistaa mainokset ostamalla Tilaus Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisätietoja ota meihin yhteyttä. 10 2017. Hyvin huono. Myfxbook 11 2017. Huomaa, että voit määrittää omia ilmoituksia napauttamalla kellon kuvaketta kalenterin osassa. I Lähettäkää palautetta dev-tiimiin Jos sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä. 27 2017. , 70, 3 50.Myfxbook 29 2017. Kiitos palautteesta, toimittaa sen dev-tiimiin Jos sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä. 9 2016. ,.Myfxbook 10 2016. Kiitos ehdotuksestanne, toimitan sen dev-tiimiin. 23 2016. 20 20,.Sergey Lukichev 26 2017. 2. 18 2017..Gorg Ferdinand 27 2016..Myfxbook 1 2016. Huomaa, että kaikki palvelut ovat ilmaisia ​​ja jotta voimme tarjota käyttäjillemme parasta palvelua ja käyttökokemusta, lisäsimme mainoksia sovellukseen. Huomaa myös, että voit poistaa mainokset ostamalla tilauksen Sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisätietoja ota yhteyttä osoitteeseen. 8 2016. 4, 1400.Myfxbook 9 2016.Kiitos palautteesta, toimittaa Dev-tiimiin.28 2016. ,,. 2 2016. ,.Myfxbook 8 2016. Huomioithan, että kaikki palvelut ovat ilmaisia ​​ja jotta voimme tarjota käyttäjillemme parasta palvelua ja käyttökokemusta, jonka olemme lisänneet mainoksia sovellukseen. Huomaa myös, että voit poistaa mainokset ostamalla Tilaus Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisätietoja ota meihin yhteyttä osoitteessa. Vladimir 29 2016..forex voi ratkaista työttömyyden ongelma. Yleinen Forex Conversation. forex on erittäin hyödyllinen ja kannattava ei ole mitään työtä tai liiketoimintaa ja ei voi saada työtä, he voivat aloittaa forex-liiketoiminnan ansaita voi työskennellä Forex osa-aikaisesti tai täysi voimme Forex liiketoiminta ammattimaisesti , Voimme tulla joissakin maissa laki ei tue forex-liiketoimintaa, forex voi ratkaista työttömyytemme maassa on työttömyysongelma ja uskon, että forex on hyvä tapa ratkaista olet samaa mieltä kanssani. Päivämäärä 26. tammikuuta 2013. Liitännäiset viestit. Mielestäni vaikeinta Ongelma on, kun markkinat menee vastaan ​​meitä ja tein analyysi markkinoiden väärin Sitten käytän scalping strategia ratkaista ongelma ja palauttaa tappion rahaa alkuperäisen säiettä tässä. Jotkut tai monet elinkeinonharjoittajat saattavat edelleen kohtelemaan forex osa-aikatyötä niin joskus he etsivät lisää Tulo ja palkka tai ansaitseminen heidän päätehtävistään varmuuskopiointiin päivittäisessä tarkoituksessa, forex on riskialtista, se auttaa vähentämään työttömyyttä, jos elinkeinonharjoittaja jolla on hyvä taito kauppaa, mutta jos se on löysempi, X on erittäin hyvä ansaintapaikka maailmassa ihminen ottaa Forex-liiketoiminnan ja ansaitse valtavia rahaa näillä markkinoilla Voin sanoa Forex-tulot ratkaista taloudelliset olet samaa mieltä. Forex voi ratkaista työttömyyden ongelman Voit ansaita rahaa Forex-kaupankäynnillä, jos sinulla on jotain Investoida Aluksi 500 USD riittää ansaitsemaan hyvän voiton kuukaudessa, jos tiedät, miten kauppaa Joten kauppaa Forex ja parantavat tulevaisuutta ja et unohda ensin oppia sitä ensin Työttömyys i. taloudellinen kriisi on yksi suurimmista ongelmista Maailma nykypäivän kontekstissa, joten ajattelet, että tämä ongelma ratkaistaan ​​Forexin avulla, jos kyllä, niin miten se on mahdollista ja mitä köyhien maiden pitäisi tehdä motivoimaan ihmisiä forex-liiketoimintaan Tweet. I ajatella, että forex-liiketoiminta on oikea raita Poistaa työttömyysongelmia päivällä työttömyyden ongelma kasvaa nopeasti Luulen, että forex voi auttaa poistamaan työttömyyden ongelma merkittävästi mikä on sinun ajatteluasi. Kotimainen täysi työllisyys ja hintavakaus. Täysi työllisyys ja P Riisi Stability. one haluaa selittää empiiristä tosiasiaa, että tahaton työttömyys liittyy vain rahaa käyttäviin sopimusperusteisiin talouksiin Toisin sanoen todellisia talouksia, jotka eivät käytä rahaa ja rahaa työsopimuksia tuotannon järjestämiseksi, kuten feodalismi, orjalaitot, South Sea Islanders löytäneet Margaret Meed jne. Voi olla merkittäviä epälineaarisuuksia ja jopa epävarmaa tulevaisuutta, mutta ei koskaan ole tärkeä tahdonvastainen työttömyyden ongelma. Slaveet ovat aina täysipäiväisesti työssäkäyviä, samoin kuin fariseja feudalismissa. On syytä huomata, että eläinten karja, kalakylät jne. Järjestävät Yhdessä ratkaisemaan taloudelliset ongelmat, joiden tarkoituksena on, että ilman rahaa, sopimuksia tai markkinoita nämä eläimet kohtaavat yhä monimutkaisia ​​epälineaarisia ongelmia etsimään ruokaa ja vuorovaikutusta muiden karjoiden kanssa. Eläimet eivät koskaan kärsi tahatonta työttömyyttä. Prof. Paul Davidson University of Tennessee Nykyinen rahajärjestelmä voi tukea sekä täystyöllisyyttä että hintavakautta Lyhyellä ja pitkällä aikavälillä Osoitetaan, että1 työttömyys on liittovaltion budjettialijäämän ollessa liian pieni ja 2. valuutan arvo määräytyy kyseisen hallituksen maksamien hintojen mukaan. Hallitus on omaksunut kaksi ensisijaista taloudellista tavoitetta Hintavakaus ja täystyöllisyys Ironista kyllä, se on valinnut rahapolitiikan ja finanssipolitiikan, joka hyödyntää ylikapasiteettia, myös työttömyyttä, ylläpitää hintavakautta ja estää molempien tavoitteiden samanaikaisen toteuttamisen. Analyysin painopiste on täysin erilainen vaihtoehto, Hallitus ottaa viimeisenä keinona ELR: n työnantajan tehtävän, poistaa tahaton työttömyyden, ja hallitus ylläpitää hintavakautta, jonka se maksaa ehdotetun lisävakavaraisen ELR-työpoolin maksettavaksi. Viimeisimmän Resort ELR - vaihtoehdon työnantaja. Yhdysvaltain hallitus voi edetä Suoraan työttömälle työttömälle tarjoten julkisen palvelun tehtävän kenelle tahansa, joka haluaa yhden täydennyksenä N budjetista. Lisäksi, kun vahvistetaan tämän ELR-ohjelman puitteissa maksettu palkkio tasolle, joka ei häiritse nykyisiä työmarkkinoita eli nykyistä vähimmäispalkkaa lähellä olevaa palkkatasoa, voidaan odottaa aineellista hintatason vakautta. ELR-ohjelmassa voidaan poistaa monia Nykyiset valtion sosiaaliturvamaksut kaikille, joille ei ole nimenomaisesti tarkoitettu vapautusta, kuten äänestäjät haluavat. Minimi palkkajärjestelyä ei enää tarvita. Työntekijä suhtautuu myönteisesti taattujen työpaikkojen turvaverkkoon ja yritys tunnistaa hyödynnettävän käytettävissä olevan työvoiman. Että ELR: n työntekijöille maksetut palkat jaetaan julkisesti. Lisäksi taattu julkisen palvelun tehtävä olisi suhdanteista johtuva vaikutus, mikä lisäisi automaattisesti valtion työllisyyttä ja menoja, kun työpaikat menetettiin yksityissektorilla ja vähentää valtion työpaikkoja ja menoja Yksityinen sektori laajeni. Tämä ELR-ehdotus yhdellä tasolla muistuttaa työtä, jota kongressi on hylännyt, Vaikka jotkut valtiollisen hyvinvointiuudistusohjelmat eivät ole toisin kuin työharjoittelut. Toisin kuin ELR-ehdotuksessa, valtion ohjelmat voivat palvella uuden alaluokan palkkatyön luokkaa, joka korvaa säännölliset julkiset työntekijät. ELR-ehdotuksessa on myös samanlaisia ​​ominaisuuksia kuin Nykyinen liittovaltion työttömyyskorvauspolitiikka Työttömyys on kuitenkin huomattavaa, koska korvaus on maksamatta, 2 tilapäistä, 3 ei kata kaikkia, ja 4 on pienempi kuin ehdotettu ELR-palkka. Osoitetaan, että tämä ELR-politiikka luo hintavakauden, joka ei ole täysin erilainen kuin monet ehdotetut tulopolitiikat on suunniteltu. Kuitenkin ELR-ohjelmalla olisi kuitenkin vaikea vastustusta, koska se sallii liittovaltion budjettialijäämän kelluvan ja todennäköisyys pysyvän Ja kasvava alijäämä Esimerkiksi käyttämällä karkeita arvioita, jos hallitus työllisti 8 miljoonaa uutta virkamiestä, esimerkiksi 12 500 vuodessa, 100 miljardin uuden kustannus vähennetään tästä noin 50 miljardin osasta, joka on tällä hetkellä käytetty työttömyyskorvaukseen, 15 miljardin euron osuuteen AFDC: lle ja yli 20 miljardin euron käyttämisestä elintarvikelomakkeisiin, joita voidaan vähentää ja netto voi olla 50 Miljardia vuotuista alijäämää. Siksi tässä tutkimuksessa keskitytään ensisijaisesti siihen, miksi alijäämän pelko ei ole perusteltua. Vahvistaminen, menot ja lainattaminen muulla kuin vaihtovelkakirjalainalla. Yhdysvaltain dollari ei ole laillisesti muutettavissa mihinkään, Hallitus kuitenkin nimeää sen ainoaksi keinoksi vapauttaa liittovaltion verovelat Verovelat ovat yksityissektorin velkaa hallitseva velka ja ne aiheuttavat jatkuvan tarpeen dollareille Yksityinen sektori hankkii tarvittavat dollarit pääasiassa maksuina Todellisten tavaroiden ja palvelujen siirto hallitukselle, ja se on valtion menoja tai lainanantoa, joka tarjoaa verojen maksamiseen tarvittavat dollarit. Analyysi, valtion menot sisältävät hallituksen tai sen edustajien kulut. Esimerkiksi kun keskuspankki ostaa ulkomaan valuuttaa, se on sama kassavirta-analyysi kuin sotilaskäyttöön tarkoitettujen varojen hankinta. Tätä kutsutaan yleisesti nimellä treasury Ja keskuspankki konsolidoidusti. Verotus on luoda todellisia tavaroita ja palveluita myyjiä, jotka haluavat vaihtaa niitä hallituksen valuuttamääräisten verovelka-toimintojen valitseman laskentayksikön kanssa todellisiin tavaroihin ja palveluihin myyjien luomiseksi. Dollaria verotusvelkojensa sammumiseen Tulojen nostaminen sinänsä ei ole minkäänlaista seurausta hallitukselle, koska dollarit eivät ole vain rajallinen julkinen varo, vaan velka tai verohyvitys, joka voidaan myöntää halutulla tavalla. Hallituksen kyky kasvattaa tuloja Ei rajoita sitä, mitä se pystyy ostamaan Valtion ostovoimaa rajoittaa vain se, mitä tarjotaan myyntiin vastineeksi dollareista. Adam Smithin sivu 312, Cannan Edition tunnusti tämän Chartalistin näkemyksen. Prinssi, jonka pitäisi määrätä, että tietty osa hänen veronsa maksetaan jonkin tietyn paperin rahalla, saattaisi siten antaa tietylle arvolle tätä paperirahaa, vaikka sen Lopullisen vastuuvapauden myöntämisen ja lunastuksen olisi oltava täysin riippuvaisia ​​ruhtinasten tahdosta. Tämän kappaleen yhteenveto on luettavissa. Vaatimus siitä, että tiettyjä veroja olisi maksettava erityisesti paperituotteista, saattaisi antaa paperille tietyn arvon, vaikka se olisikin irredibile. Jota brittiläiset siirtomaavaltuutetut ymmärsivät. Afrikan alueissa, joissa maa oli yhä afrikkalaisissa käsissä, siirtomaavaltion hallitukset pakottivat afrikkalaisia ​​tuottamaan raha-kasveja riippumatta siitä, kuinka alhaiset hinnat olisivat. Suosikki tekniikka oli verotus Monet veroista otettiin käyttöön useilla tavaroilla, Maa, talot ja ihmiset itse Raha maksaa veroja kasvattamalla kasvatettuja kasveja tai työskentelemällä eurooppalaisilla tiloilla tai niiden kaivoksilla Rodney, 1972, sivu 165, alkuperäinen korostus On. John Maynard Keynes kirjoitti kirjanannossaan Volume 1, sivu 4, ja lisäksi valtio väittää oikein, mikä asia vastaa sitä, joka täyttää velvoitteet. Ei ole juurikaan näyttöä siitä, että tämä kerran yhteinen käsitys ei-vaihtovelkakirjalainasta Selviytyivät vaihtovelkakirjalainan rahastojen aikakaudesta. Arvopaperit ja korkotuotot. Kaupallisessa pankkijärjestelmässä luotot luo talletuksia kirjanpidollisiksi merkinnöiksi. Fed-pankkien varantotilit voidaan pitää Fedin korottomina tileinä ja Varantovelvoitteet voidaan pitää vähimmäisvaatimuksina. Varantotalletukset ovat jäsenpankin varoja ja pankkitalletukset ovat Fedin varoja. Koko pankkijärjestelmän konsolidoitu pääkirja on aina tasapainossa lukuun ottamatta muutamia toimintatekijöitä, Kuten tarkastukset selvitysprosessissa Kun jokin pankki siirtää rahaa toiseen pankkiin, ensimmäisen pankin talletukset vähenevät ja toinen pankin varo Sijoitukset kasvaa Talletukset kaupallisessa pankkijärjestelmässä pysyvät muuttumattomina. Bank A ja Bank B ovat tasapainossa. Ne ovat kumpikin alkaneet 100 lainaa ja hyvittivät tuoton lainanottajan s tiliotteelle. Bank A on menettänyt talletuksensa pankille B. Kokonaissumma on edelleen tasapainossa, vaikka pankin A-varantotili on Fed ylittänyt 100 ja pankin B-varantotilillä 100 positiivinen saldo. Tällöin pankki A voi lainata pankilta B on mahdollista palauttaa saldo Ilman Fed. If: n toimintaa. Jos kaupallisen pankin tallettaja kuitenkin kirjoittaa tarkastuksen Yhdysvaltain valtionavustajan verojen maksamiseen, Fed perii pankin varantotiliä ja myöntää Treasuryn tilille Fed Totalin pankkitalletukset kaupallisessa kaupassa Pankkijärjestelmää pienennetään, kun taas kokonaislainat pysyvät ennallaan. Bank A ja Bank B ovat tasapainossa. Ne ovat kumpikin alkaneet 100 lainaa ja hyvittivät tuotot lainanottajan s tileille. Bank A: n tallettaja on suorittanut maksun Valtiovarainministeriön tili Federal Reserveissa Fed veloittaa pankin varantotiliä ja myöntää valtiovarainministeriön tilille Fedin pankkijärjestelmässä on nykyään 100 dollarin ylimääräinen velkasitoumus, Pankin varantotili on ylittynyt Jos pankki A lainaa pankista B, puute siirtyy pankin B ja pankin B varatilille ylittää. Jos jokin pankki lainaa uuden lainan ja luo uuden talletuksen, varat ja velat kasvavat tasaisesti. Puutteen koko muuttumaton Myöskään olemassa olevien lainojen takaisinmaksu ei muuta puutetta. Kaikissa käytännön tarkoituksissa kaupallisen pankkijärjestelmän laajaa puutetta voidaan lieventää vain siirtämällä rahastoja Fed: sta jäsenrekisteriin Pankki Kun Fed maksaa jäsenpankin varantotiliä ja veloittaa oman tilinsä, kaupallisen pankkijärjestelmän kokonaisvaraukset lisääntyvät Tässä yksinkertaisessa tapauksessa, jos Federal Reservein lainat 100 ovat takaisin Pankki A, pankkijärjestelmä palauttaa tasapainon Alkaen puutetta kunnossa. Fed korvaa tililuottolainan lainalla. Vaikka pankki A ei kattaisi puutetta, Fed kirjaa tilinylitysluoton ja perii asianmukainen rangaistus tällä tavalla , Puute kattaa aina Fedin lainan. Vaihtuvuus on korko ja mahdollisesti vakuus, jonka Fed vaatii pakollisen lainan vakuudeksi. Jos julkiset menot ylittävät verotulot, tilinpidossa on budjettialijäämä. Menot suoritetaan yleensä luotolla pankkirahoitustilille Fed-tilille ja velkasitoumuksen veloitukselle Fed pankkitilille. Jäsenpankin varaustilille myönnetyt hyvitykset ovat kaikki yksityisen sektorin vaikutuksia, koska kaikki hyvitykset Fedin ja valtiovarainministeriön väliset liiketoimet Fedin sisällä ovat kokonaan kaupallisen pankkijärjestelmän ulkopuolelle ja korvaavat Treason hallituksen konsolidoidun taseen merkinnät Ry ja Fed. Let us olettaa, että liikepankkijärjestelmä on tasapainossa kaikkien pankkien kanssa, jotka ovat tyytyväisiä nykyiseen varantotaseeseensa, kuten kuvassa 4. A 100 maksua Treasurista Bank B: n asiakkaalle helpottaa Fed, joka veloittaa Treasury's Fedin Tilille ja hyvityksille pankin B varantotiliä. Yksinkertaisuuden vuoksi ei ole varantovelvoitetta, mikä aiheuttaa epätasapainoa kaupallisessa pankkijärjestelmässä, jota kutsutaan järjestelmän laaja-alaiseksi varantoylijäämäksi. Koska varantotilit eivät ole korollisia, pankki, Lainaamaan nämä varat toiseen pankkiin. Koska Fedillä ei ole muita alijäämiä, yön yli - korko, joka tunnetaan takertuvana rahana, laskee 0: een. Pankit eivät halua maksaa korkoja houkutellakseen yön yli - talletuksia, jotka eivät ansaita korkoja. Ylimääräiset varannot ovat arvokkaita, jos niitä voidaan hyödyntää lainojen takaisinmaksusta Fed: ltä, ostaa valtiovarainministeriöltä uusia Treasury-arvopapereita tai ostaa nykyisiä Treasury-arvopapereita Fedin nykyisestä Portfolio Kaikki nämä ovat rahastojen siirtoa Fedille Vain varainsiirto kaupallisesta pankkijärjestelmästä Fed voi vähentää varauksen ylitystä. Pankin arvopapereita ja arvopapereita kutsutaan avoimiksi markkina-operaatioiksi normaalikäytössä on Fed korvaa poikkeustilanteet, jotka aiheuttavat varantovaihteluita, joita kutsutaan toimintatavoiksi avoimilla markkinoilla. Toimintatekijöinä ovat kaikki liikepankkien ja Fedin väliset siirrot ja muut erät, jotka vaikuttavat varaustaseeseen, mukaan lukien muuttamattomat tarkastukset, joita kutsutaan floatiksi ja muutokset Käteisrahan liikkeeseenlasku. Valtiovarainministeriön uusien liikkeeseen laskemien arvopapereiden myynti vaikuttaa yksityiseen sektoriin täsmälleen samalla tavalla kuin arvopapereiden myynti arvopapereilla nykyisistä valtion arvopapereista. Joka tapauksessa yksityisen sektorin varat siirretään Fed, valtion arvopaperit hyvitetään jäsenpankin tilille ja varannot, jotka vastaavat t: n tuottoa Arvopaperit myydään 100 dollaria. Fed myy 100 pankin arvopaperit Bank B. Nyt pankki B on halukas maksamaan korot talletustensa säilyttämiseksi, koska sillä on 100 korollista lainaa ja 100 korkoa vastaava Treasury Arvopapereita rahoittamaan. Järjestelmän laaja varantopotentiaali tai pula voidaan korvata vain varainsiirroilla Fedille. Jos hallitus haluaa ylläpitää korkoa 0: n tarjouksen, varauksen ylittävän ehdon ja ei tarjouksia, Varojen puutteen seurauksena, sen on korvattava näiden ehtojen aiheuttavat toimintaedellytykset Jotkut korkosijoitustalletukset, kuten valtiovarainvakuudet, on tarjottava varantorahaston tapauksessa. Rahastot on lainattu joko suoraan, mukaan lukien tilinylityksiä tai avomarkkinahankintojen kautta Arvopapereista, varauksen puutteesta. Fed vaatii jäsenpankkeja ylläpitämään vähimmäisvarantotalletuksia, jotka tunnetaan vaadittavina varannoina. Nämä eivät maksa korkoja, joten ne varaavat Lainat ovat korkoprosentin suuruinen pankkimaksu, jonka pankkien on maksettava Fed lainaamaan vaaditut varannot tai toisesta näkökulmasta korot, jotka ovat jääneet jättämällä rahaa korottomiin varantotileihin. Tällä hetkellä Fed noudattaa tiettyä vähimmäisvarantoa Varaukset ylittävät tai ylittävät sen, että pankit ovat joko ylittäneet vaaditun tason ylittävän rajan tai vaaditun tason alapuolella olevan varantopohjan. Tekniikan mukaan Fedin ainoa varannon lähde seuraa suoraan Kun varantovaatimukset perustuvat aiempaan ajanjaksoon talletettuihin talletuksiin, koska varantovaatimukset määräytyvät talletusten määrällä aikaisemmasta aikajaksosta ja varantotilit eivät maksa korkoja, varantojen kysyntä on joustamaton Lainojen korotus tai vähennys ja Näin talletetaan esimerkiksi tulevaisuuden varantovelvoitteet, mutta emme voi lievittää nykyistä epätasapainoa. Myös lyijyä Järjestelmä, kuten USA oli 1960-luvulla, pankkilainojen salkkujen lyhyen aikavälin joustamattomuuden käytännön näkökohdat johtavat samaan Fedin politiikkaan, joka toimii vain puolustuksina rahamarkkinoilla Basil Moore, Horizontalists and Verticalists, 1988. Toisin sanoen Fed voi Vain reagoi epätasapainoon korvaamalla ne. Fedillä ei ole mahdollisuutta toimia ennakoivasti varojen lisäämiseksi tai tyhjentämiseksi suoraan rahapohjan muutta - miseksi, ellei se ole valmis hyväksymään joko 0-tarjouksen korkoa tai korkoprosenttia, joka vastaa varauspuutetta Yhden tai useamman jäsenpankin sijaan Varantovelvoitteena on kuitenkin automaattisesti varata laina, mutta Fed on ainoa todellinen vaihtoehto on asettaa hinnalta tarvittava varanto lainaksi kaupalliseen pankkijärjestelmään. Tämä on endogeenisen rahan käsitteen perusta , Pääaineen aihe Post Keynesian rahapoliittisesta Pkmt-tutkimuksesta, Cottrell, pkt arkistosta. Valtion arvopaperit toimivat siten, että ne eivät rahoitta menoja vaan antavat korollista Ei-korottomien ylimääräisten varantotalletusten osuus Valtion arvopapereiden myynti tukee Fed Deficit - menojen eksoottisesti määritettyä yön yli - korkoa ilman Treasury'n turvallisuustuottoa tai Fed luo varauksen ylityksen ja johtaa yön yli - talletuksiin. Arvopapereiden liikkeeseen laskemisen ja arvopapereiden liikkeeseen laskemisen välinen taloudellinen ero on nollatarjouksen lyhytaikaisen koron ja jonkin positiivisen lyhytaikaisen koron välinen taloudellinen ero. Näin ollen julkisen velan tarjoaminen yksityiselle sektorille, johon liittyy alijäämämenot, on välttämätön Ehto, jonka mukaan hallitus säilyttää positiivisen yön yli - koron. Sama logiikka koskee rahan fyysistä painatusta. Jos valtiota painetaan ja käytetään julkisen sektorin ylitse yksityisen sektorin halusta pitää rahaa, tämän ylimääräisen rahan haltijat Ei voi löytää mitään korkoa tallettajille käteisvaroihinsa, mikäli hallitus ei myy sitä Kurssit tai tarjota muita korollisia talletuksia. Lyhytaikainen korko olisi 0-kertainen. Jos oletetaan, että valtion arvopapereiden ostoon käytettävät dollarit muuten jäävät yön yli korottomiin varantotileihin, pelot, kuten riskit, jotka liittyvät Mahdollisuus uusien valtioiden liikkeeseen laskemien joukkovelkakirjalainojen korvaa - miseksi erääntyvien joukkovelkakirjalainojen sijasta ja lainanottajien löytämisen ja taloudellisen syrjäytymisen vuoksi ajatus siitä, että julkisten joukkovelkakirjojen myynti käyttää rahaa, joka olisi ollut käytettävissä muille lainanottajille, voi pinota ja estää finanssipoliittiset vaihtoehdot, Menot. Exogeeninen hinnoittelu Monopolin peruskysymys. Nykyinen rahajärjestelmä on klassinen monopoli, jossa perinteinen monopoli-analyysi on riittävä kuvaamaan kaikkia näkökohtia. Hallitus on yksityisen sektorin tarvitsemien dollareiden monopoli liikkeeseenlaskija maksaa veroja. Ja Fed kuluttaa sen, kun se suorittaa myös avomarkkinaoperaatioita Koska Fed antaa suoraa luotonantoa yksityiselle sektorille tarvittavilla dollareilla Kaikissa tapauksissa yksityinen sektori vaihtaa varoja, tavaroita tai palveluja hallitukselle monopolin toimittajalle vastineeksi dollareista, jotka lopulta tarvitaan verojen maksamiseen. Samoja hinnoitteluvaihtoehtoja rahansa ehdottoman välttämättömän monopolin toimittajan kanssa Analogia voidaan tehdä esimerkiksi sähköisen apumonopolin avulla, vaikka verot antavat valuutan monopolikolle välineen säännellä kysyntää, jota sähköautot monopolistilla ei ole. Monopoli hinta hänen tuotteensa on kaksi vaihtoehtoa. Set hinta, p, ja anna määrä, q, float, tai. Set q ja anna p float. Ensimmäinen vaihtoehto on yleensä parempi, kultakanta tai ehdotettu ELR ohjelma kaksi esimerkkiä Käyttämään ensimmäistä vaihtoehtoa. Hallitus käyttää parhaillaan toista vaihtoehtoa. Se asettaa talousarvion, joka määrittelee q menot, ja antaa markkinoille mahdollisuuden määritellä p-hintataso, kun kaikki ostot tehdään markkinoilla Hinnat Jos monopoli päättää asettaa q ja antaa markkinoiden päättää p, sen on rajoitettava q niin, että kysyntä ylittää q tai käytännön tarkoituksissa tuotteen hinnan laskee 0 q: n hallitus rajoittaa p: n Jatkuvaa työttömyyttä ja ylimääräistä kapasiteettia ylläpitää hintavakautta. Tätä ei koskaan pidettäisi pidettäväksi toteuttamiskelpoisena vaihtoehtona sähköautomaation monopolin käytössä, esimerkiksi. Kultakanta käyttää monopolin vaihtoehtoa p: n asettamiseksi, tässä tapauksessa kullan hinnan ja Q: n, valtion menojen ja lainanannon määrä, float Verot aiheuttavat valuutan kysyntää Hallitus asettaa hinnan, jolla se ostaa ja myy kultaa ja tekee kaikki muut ostot markkinahintaan. Se on sitten verotuksellisesti ja rahallisesti rajoitettu politiikkaan Joka kuluttaa tarpeeksi vähän ei-kultaisia ​​kohteita ja säätää korkoja halutun puskurivaraston säilyttämiseksi Hallituksen on rajoitettava ei-kultamenojaan pienemmäksi kuin kulutuskysynnän Joten valuutan ylimääräinen kysyntä on osoitettu kultamyynnillä hallitukselle Liiallinen ei-kultamääräinen kulutus johtaa kullan myyntiyn yksityiselle sektorille Niin kauan kuin puskurivarastot ja lailliset vaihdettavuus ovat käytössä, kullan hinta Joka on valtion asettama valuuttakurssiarvo Kaikki muut hinnat laskevat markkinatasolla ja heijastavat nimellisarvoa suhteessa asetettuun kullan hintaan. Mikrotaloudellinen teoria kuvaa logiikkaa, joka päättelee, että monopoli, joka hallitsee ehdotonta välttämättömyyttä, asettaa hinnan, yksi tapa Tai toinen ELR-ehdotus käyttää mahdollisuutta asettaa yhden hinnan, ELR-palkkion, maksaa markkinahinnat muille ostoksille ja antaa julkisten menojen kokonaismäärät markkinoiden määrittelemiseksi. Kulta-standardin mukaan kultaa voidaan aina pitää täysin palkattuina kullana Voidaan aina myydä hallitukselle kiinteällä hinnalla. ELR-politiikan avulla työvoima voi aina löytää ostajan. Paradigmin rajoittaminen. Ollars Tulevaisuuden rajoittaa se, mitä tarjotaan myyntiin, ei tulojen kautta Verot toimivat dollarin tarpeiden luomiseksi, joten hallitus voi käyttää dollareita hankkimaan todellisia tavaroita ja palveluita Lainausfunktiot mahdollistavat ylimääräisten dollareiden aiheuttaman alijäämän ansiosta saadakseen positiivisen koron Korot Vähennykset eivät aiheuta rahoitusriskiä, ​​koska lainatarpeet tapahtuvat vasta menojen jälkeen ja vain halutun koron tukemiseksi ja ylläpitämiseksi. Valuutan liikkeeseenlaskijan ulkomaisen valvonnan alaiset korkotaso ja hinnat ovat riippuvaisia. Ei ole näyttöä siitä, että hallitus ymmärtää tämän Paradigma Hallituksen budjetointi olettaa paradigman, että dollareita on nostettava verottamalla tai lainalla rahoittamaan menoja markkinahintaan Monopolisti hallitus on päättänyt antaa markkinavoimat hinnoitakseen tuotekuvaansa. Sen vuoksi on rajoitettava menojen määrää ylläpitämään riittävää työttömyyttä ja ylimääräistä kapasiteettia Jotta vältetään tuotteen inflaation arvon lasku. Työttömyys on defi Kun yksityinen sektori haluaa työskennellä ja ansaita rahatalousyksikköä, mutta ei halua käyttää kaikkea sitä ansaitsevansa, jos se on täysi-ikäinen. Postitse - Keynesialainen rahapoliittinen teoria paljastaa tahdonvastaisen työttömyyden olemuksen. Termi radikaali endogeenisuus toteaa, että kaikki talletukset ovat lainojen kirjanpitokirjaa ja talletussumma on olemassa vain erääntyneiden pankkilainojen yhteydessä. Jos yksityisellä sektorilla yksi edustaja haluaa kasvattaa omistuksiaan Nettovaroista, H nfa, tämä toive voidaan tyydyttää vain, jos toisen asiamiehen H nfa - omistusosuus pienenee. Välittäjän nettorahoitusvarallisuus pienenee aina, kun joko agentti kasvattaa jäljellä olevaa velkaaan tai pienentää sen rahoitusvarallisuutta Net Rahoitusvaroja korotetaan laskemalla velkaantumisaste tai lisäämällä nykyistä rahastoa. Jos hallitus ei ole saanut rahoitustukea, jos yksi edustaja haluaa työllisyyttä Rahoitusvarojen kasvattamiseksi toisen on päätettävä vähentää nettorahoitusomaisuutensa tapahtumaa varten. Jos yksikään edustaja ei halua vähentää nettorahoitusvarojaan, toivottua työvoiman myyntiä ei tapahdu. Tämä on määritelty tahattomaksi Työttömyys. Kansallinen kaksinkertaisen kirjanpidon kirjanpitojärjestelmä on aina tasapainossa. Merkintää kirjanpidollisen kirjanpidon toiselle puolelle on kirjattava, kun taas muiden sijoitusten merkinnät korvataan. Esimerkiksi kirjanpidossa käytetään säästöä kansallisessa tuloslaskelmassa, Kokonaisinvestointi on aina yhtä suuri kuin kokonaissäästöt Julkisen talouden alijäämät on luokiteltu julkisen työnantajaksi ja laskennallinen kirjanpitoarvo on yksityisen sektorin nettosäästöjen nettomäärien kasvu Yksityisen sektorin H nfa kasvatetaan siten, että hallitus sitoutuu alijäämämenoihin. Nfa mukaan lukien dollarimääräisten varojen offshore-omistukset Lisäksi julkisen talouden alijäämämenojen taso määräytyy Yksityinen sektori H nfa Jos yksityinen sektori haluaa kasvattaa H nfa - standardiaan, tämä halu voidaan tyydyttää vain julkisen talouden alijäämämenoilla. Työttömyyttä voidaan näin ollen tiivistää seuraavasti. Vapaaehtoinen työttömyys on osoitus siitä, että yksityisen sektorin haluttu H nfa Ylittää julkisen finanssipolitiikan salliman tosiasiallisen H nfa-arvon. Tyytymättömän työttömyyden takia liittovaltion budjettialijäämä on liian pieni. Lisäksi jos agentti haluaa myydä mitään todellista tavaraa ja kasvattaa siten H nfaaan, myös tämä voi olla vain Jos toinen haltija vähentää H nfa: taan Jos haluttu H nfa on suurempi kuin todellinen H nfa, todiste on tahaton varaston kertyminen ja supistumiskäyrä. H nfa, aggregaattien kysyntä ja aggregoitu tarjonta. Kun julkisen talouden alijäämä on liian pieni, se vastaa yhteenlaskettua kysynnän ja tarjonnan yleistä käsitystä. Kokoava kysyntä on kaikkien menojen summa ja Kokonaistarjous on kaikkien myytäväksi tarkoitettujen tavaroiden ja palveluiden summa. Tällöin voidaan todeta, että jos yksityinen sektori halusi käyttää osaa sen täysimääräisistä työtuloista, jotka on saatu myymällä todellisia tavaroita ja palveluja H nfa: ksi, Tahdonvastaisen varaston kertymisen ja tahdosta riippumattoman työttömyyden yhdistelmä Väkevää työttömyyttä seurataan siten, että haluttu H nfa ylittää todellisen H nfa: n. Yhteen kysyntä - ja kysyntä-lähestymistapa mahdollistaa halutun H nfa - muutokset joko aggregaattikysynnän muutoksena tai muutoksena Aggregoitu tarjonta H nfa-lähestymistapa keskittyy vain kontrolloidun muuttujan haluttuun H nfa - hankkeeseen riippumatta siitä, onko kokonaistoimitus vai aggregoitu kysyntä, joka on liiallinen tai puutteellinen. Itse asiassa aina voi olla mahdotonta erottaa kokonaiskysynnän puute ylisuuresta Yhteenlaskettu tarjonta, mikä tekee erotuksen tarpeettomaksi. 12 500 Price Constrained Incomes Policy. The ehdotettu ELR politiikka ja sen versio koko empl Vakaus ja hintavakaus ovat looginen laajentaminen veropohjaisen valuutan oikeaan paradigmiin. Koska yksityinen sektori tarvitsee julkisen talouden menoja verojen maksamiseen, se on ELR-palkkojen suuruinen hallitus, sen sijaan, että se rajoittaa sen määrän dollareita, , Johtaa hintatason vakauden muotoon H nfa voidaan määritellä suoraan yksityisellä sektorilla, kun se päättää julkisen sektorin myymien ELR-työmäärien kokonaismäärästä. Hallitus asettaa ELR-palkan ja antaa markkinoille mahdollisuuden jakaa kaikki muut resurssit vastaavasti. Tämä on Sama prosessi, joka määrittelee suhteellisen arvon kulta-standardin mukaan ELR-ehdotuksen mukaan hallitus mukauttaa finanssi - ja rahapolitiikkaa ELR-rahaston ylläpitämiseksi samalla tavoin kuin hallitus mukauttaa finanssipolitiikkaa ja rahapolitiikkaa säilyttämään puskurivaraston kulta ja kulta Standardi. ELR-politiikan mukainen hintavakaus on samanlainen kuin tulopolitiikka. Tulopolitiikan avulla budjetti on kuitenkin edelleen kohdennettu, joten se on Todennäköisesti todellinen H nfa vastaa haluttua H nfa Liian pieni alijäämä aiheuttaa työttömyyttä Liian suuri alijäämä on inflaatiovaikutus ja 1 vähentää tulopolitiikan alaisten elintasoa 2 kannustavat palkan ja tuottavuuden loukkaamiseen Laissa ja yleensä 3 luo emotionaalisesti sosiaalisen keskustelun, joka johtaa joukkoon poliittisesti ratkaisevia ratkaisuja. ELR-ehdotus muodostaa vähimmäispalkka-standardin, koska hallitus on halukas palkkaamaan ELR-palkansaajia. Se myös hidastaa Yksityisen sektorin palkankorotukset, jotka eivät liity tuottavuuden kasvuun, koska työnantajilla on hallintovirkamiesten työntekijöitä, joista he voivat tehdä. Myös työntekijät tunnustavat, että ELR: n työntekijät voivat korvata heidät, vaikka työnantajan kustannukset riippuvat pätevyydestä ja koulutuksesta Mikä on tarpeen työnantajan toivoman tehtävän saavuttamiseksi Tällä tavoin saadaan nimellinen palkkataso Valuutan arvo on ELR-palkka, koska On se, mitä hallitus, rahan monopoli toimittaja on päättänyt maksaa Muut palkat ovat markkinavoimien kohteena. Alkuvalmistuspalkka voidaan asettaa millä tahansa tasolla, kun markkinavoimat kohdistavat kaikki muut palkat ja hinnat. ELR: n ensimmäisen palkkatason pitäisi olla sellainen, joka ei ole niin suuri, että työntekijät saadaan vetäytymään yksityiseltä sektorilta, eivätkä ne ole niin alhaisia, että vaaditaan yleistä deflaatiota, jotta todellinen H nfa olisi sopusoinnussa halutun H nfa: n kanssa. Esimerkiksi jos ELR-palkka olisi Asetettu riittävän korkealle houkuttelemaan työntekijöitä yksityiseltä sektorilta, saataisiin aikaan kertaluonteinen mukautus Julkisen sektorin nettomääräiset menot nousisivat, kun ELR: n työntekijät lisättiin valtion palkkalistoihin Yksityisen sektorin tuotos vähenisi, kun työntekijät jättivät työpaikkansa ja yksityisen sektorin tulot rise from the higher paying ELR jobs Businesses would then have to pay more, both to replace lost workers and to retain their other workers Prices would rise as both costs and incomes were being pushed up The converse holds if th e ELR wage is set too low This would be evidenced by a slowdown in sales as private sector income was insufficient to realize a desired H nfa and purchase the output of business Increasing inventories would lead to layoffs and downward pressure on the price of labor Eventually, more workers would find their way to ELR jobs and government spending would rise At some point prices would stabilize in line with the ELR wage 12,500 per year was selected as the ELR wage for this proposal This is a bit higher than the current minimum wage and might result in a small one time upward adjustment in the price level My bias was to err slightly on the high side, rather than risk an initial deflation. Under the ELR program, changes in desired H nfa result in, and are evidenced by, equal changes in actual H nfa For example, if the private sector desire for H nfa increases, involuntary unemployment that would occur in the absence of an ELR policy will, instead, result in additional labor being sold to t he government for 12,500 per year This increases government spending and the deficit, allowing actual H nfa to increase to the level desired by the private sector In other words, if the deficit increases by 50 billion, that number, by definition, matches the private sector s desire to net save financial assets The currency, meanwhile, remains defined by the labor that can be purchased for 12,500 Furthermore, not providing the desired H nfa , and letting unemployment remain at current levels, would define a deflationary and contractionary bias. Conversely, if desired H nfa decreases, perhaps due to increased non-ELR government spending or behavioral changes in the private sector, an opposite bias is introduced The government will begin to lose its 12,500 workers to higher paying jobs in the private sector This reduces government spending It could also increase tax liabilities, further reducing net spending H nfa is thereby reduced, until it matches the H nfa desired by the private sector If fiscal policy is such that all of the 12,500 government workers are hired by the private sector, then the market price of ELR labor has risen beyond 12,500, and the currency has been redefined downward accordingly It is the equivalent of the government losing its buffer stock of gold under a gold standard Additionally, unlike gold, non-homogeneous labor means that as the pool of ELR workers shrinks, the remaining ELR workers would be increasingly less valuable to the private sector, and the currency may begin to get redefined downward at an increasing rate Indeed, if the remaining ELR workers have no value to the private sector, continued shrinkage of the ELR pool may be impossible, and government spending increases or tax cuts designed to reduce the size of the ELR pool might result only in a devaluation of the currency To regain control of prices, the government could act to offset the reduced desired private sector H nfa directly and restore the ELR pool to a desired level by cu tting spending or raising taxes It could also attempt to indirectly raise desired H nfa , by changing interest rates introducing tax advantaged savings plans, etc Such efforts would be designed to trigger a deflationary private sector slowdown that would result in a reduced demand for private sector workers above the 12,500 ELR wage, and workers finding their way back to the 12,500 ELR payroll If this were deemed too disruptive, the same fiscal constraint could be matched with an increase of the ELR wage, say, to 15,000 per year This would redefine the currency downward to that level - presumably the perceived market level that wages had gone to at that time Prices would stabilize around the new benchmark as desired H nfa and actual H nfa correspond to a desired buffer stock of 15,000 ELR workers The question of the appropriate size of this pool of workers would be somewhat analogous to the current debate over the current natural rate of unemployment. The ELR can be considered a labor st andard policy that continuously defines the value of a dollar by the quality of ELR labor that can be hired at a given price Since labor is not homogeneous, the value of the dollar will, by definition, fluctuate with the quality of the labor that 12,500 purchases This carries an implied cyclical tendency towards increasing money value during periods of private sector increases in desired H nfa , and vice versa For example, layoffs in the private sector would result in additional 12,500 government workers of higher quality than the existing pool This would enhance the investment environment for foreigners as well as domestics, as better workers could be hired for the same nominal wage Also, any increase in the attractiveness of the ELR pool, such as a higher level of education, would both increase the purchasing power of the currency and increase the value of the currency in the foreign exchange markets A well thought out ELR plan would include a well-organized program to educate, upgra de skills, and make productive use of ELR workers. This type of fluctuation of the quality of the labor available for 12,500 technically constitutes price instability, as the currency is being constantly redefined at the margin by the quality of the best worker in the pool This does not, however, necessarily represent an increase in price volatility of goods and services over the current system which uses a pool of unemployed, i e the concept of a natural rate of unemployment, to stabilize prices Nor does it imply that the resulting price instability due, for example, to an increase in the general level of education, is undesirable. Defining the dollar by the ELR labor that can be purchased at the margin does not mean all prices will be constant forever To the contrary, all other prices, including asset prices, will be constantly changing as the market allocates via price Only one price, the ELR wage, has been used to define the currency All other prices result as the forces of supply an d demand settle on nominal prices that reflect a value relative to the ELR wage and continuous full employment. Most proposed incomes policies extend government regulation into the private sector, requiring, for example, documentation that wage increases not exceed productivity increases The proposed ELR program, however, recognizes that it is only necessary to constrain the prices the government, itself, pays By allowing the private sector to realize desired H nfa through the market process, market forces will link wages to productivity For example, an available-for-hire pool of ELR workers means private sector employers will not be forced by shortages of unskilled labor to increase wages More productive employees will be able to command a higher wage, though general productivity increases by business will not result in higher wages if a given job can be performed equally well by a 12,500 ELR worker. This program does not necessarily defeat the real business or inventory cycle It does u se the proposed 12,500 public service job to absorb fluctuations of private sector employment, allowing the private sector to achieve its desired H nfa on a continuous basis This neutralizes any monetary system bias implied currently by a government policy that does not allow actual H nfa to match desired H nfa. ELR V S Unemployment Compensation. The value of a currency is determined by what the government demands the private sector must do or sell to obtain it Unemployment compensation is payment for not working If everyone could simply stay home and collect a government check, not be stigmatized, and thereby obtain all currency necessary to pay all taxes due, the currency would have no value Therefore, under current policy unemployment compensation must be limited, temporary, and an insufficient source of revenue for the private sector to meet its tax obligations and desired H nfa. The ELR program, on the other hand, requires the employee, at a minimum, to sell his time The ELR program therefore need not be limited, as the currency will maintain its value regardless of the quantity of ELR spending The value of the currency will equal the effort necessary to earn the ELR wage. Past Attempts at Government Sponsored Full Employment. With a private sector desire for H nfa , and a government that fails to run a deficit large enough to accommodate that desire, the corresponding unemployment can be severe It may eventually be reduced by a reduction in desired H nfa because of lower interest rates, or, as some contend, by falling wages However, the time necessary to test this hypothesis is usually beyond human tolerance, and the pragmatic view of government employment arises. For example, from 1931 to 1941 unemployment averaged well over 10 the definition of a depression It hit a high of 24 9 in 1933, and was still 14 6 as late as 1940 GNP reached a high of 203 6 billions of 1958 dollars in 1929 fell to a low of 141 5 in 1933, and by 1939, had crept up only to 209 4 Low interes t rates were not enough to decrease desired H nfa Short term Treasury securities reached a high of just over 5 in May of 1929, were cut to the mid 3 range in November 1929 following the stock market crash, and were as low as about 0 5 by September 1931 Rates were increased to about 2 5 until May of 1932, and then remained well under 1 until 1948 Continuous low interest rates also did not seem to result in run-away asset prices The Dow equity index price did not recover to its 1929 highs until 1958, the 1927 highs were not reached until 1946, and the low of 1930 was not surpassed until 1936.In 1933, after several years of undesirable unemployment and depressed GNP, the Public Works Administration, the first public works program, was enacted It was followed by the WPA in 1935 It is noteworthy that these programs did not come about until after several years of troubling unemployment, and fell short of solving the unemployment crisis and ending the depression Work relief never reached more than 40 of the unemployed, and only 3 million of the 9 million unemployed participated in the WPA The reason these programs were constrained was the reluctance to engage in government deficit spending During the 1930 s, in spite of the high unemployment and depressed growth, budget balancing was never far from the forefront of political purpose Belief in a balanced budget prevented government relief programs from ending the depression, and when Roosevelt honored his 1936 campaign pledge to balance the budget in 1937, the economy suffered a major setback with unemployment jumping back to 19 1 from a seven year low of 14 3 Public works programs that were paid for by other spending cuts or by tax increases could not reduce unemployment as there was never enough net government spending to accommodate desired H nfa The largest deficit of the 1930 s was 5 9 of GNP in 1934, and it was down to 0 1 of GNP by 1938 The U S was on a gold standard, and policy had to include managing the national g old supply This led to various extremes such as suspending domestic convertibility in 1934, and making it illegal for domestics to own gold, as well as strong support for balancing the federal budget. During WWII, a radically different approach was initiated Government spending exceeded tax collections in 1942, 1943,1944, and 1945 by 14 5 , 31 1 , 23 6 , and 22 4 of GNP respectively Unemployment was under 2 by 1943, and output increased from 209 4 billions of 1958 dollars to 337 1 by 1943 Prices were fixed, and government planning agents from the Office of Price Administration enacted rationing Great effort was taken to ensure that rationing was perceived as equitable ensuring public support for the program Patriotism kept Americans from black markets that may have otherwise drained resources needed for the war effort, and patriotism also became associated with nominal savings The idea was to get desired H nfa up to the level of deficit spending in a low interest rate environment In oth er words, hoarding of dollar denominated financial assets via government bond purchases was encouraged, allowing the government to purchase up to 60 of the real output without price competition from consumers The desire of the American public to earn money and not spend it, which caused the unemployment of the previous decade, now dovetailed well with the public sector demands for war production, and unemployment was, for all practical purposes, eliminated. Foreign Trade. Transactions of real goods and services between those within the geographical confines of the U S and anyone outside the U S are generally defined as foreign trade Exports are real goods and services leaving the country, and imports are real goods and services entering the country By standard definition, exports are a real cost, and imports are a real benefit Exports can be considered the cost of imports Financial transactions are accounting information, and not considered as imports or exports. The chronic U S trade def icit, for example, means the dollar price of imports continually exceeds the dollar price of exports This puts increasing numbers of dollars in the hands of non-U S residents who have decided to hold dollar denominated financial assets rather than use their dollars to buy U S goods This is an identity, for, if they did buy U S goods, there would not be a trade deficit As holders of dollar denominated financial assets, they are net nominal savers, much like any domestic holder of dollar denominated financial assets For purposes of this analysis, foreign dollar denominated financial holdings are considered part of H nfa. Currently, most of the world allows currencies to trade freely Occasionally the major central banks will intervene in the foreign exchange markets, and buy or sell one currency versus another for a variety of reasons and motivations However, most central banks are not legally bound to guarantee convertibility of their home currency to another currency at predetermined rat es Exceptions include a few currency board systems as Argentina and Hong Kong Should a foreign holder of dollar denominated financial assets desire to switch to another currency, he must find, in the market place, another agent who wishes to be his counter party If a transaction does occur, the dollar denominated financial assets will change hands but not increase or diminish The exchange rate will likely fluctuate, but the quantity of dollar denominated financial assets remains unchanged Dollar H nfa is not changed by foreign exchange transactions that do not involve the Federal Reserve acting for its own account. The desired H nfa of the foreign sector is a factor since it is part of the total desired H nfa A declining dollar in the foreign exchange markets becomes indicative, again by definition, of decreasing desired H nfa of the foreign sector agents, and vice versa The number of 12,500 public service employees under the ELR employment proposal will fluctuate with changes in the de sired H nfa of the foreign sector as well as the domestic sector It is total desired H nfa that controls the number of these public service workers Increased government deficits that arise when the pool of 12,500 ELR workers increases always match the desired H nfa of the entire non-government sector The dollar remains defined by the available workers, so changes in the value of the dollar in the foreign exchange markets must be a function of the quality of the ELR labor available for 12,500 and the changing value of the other currency. This understanding allows policy makers the option of taking advantage of the benefits of being a net importer For example, an increase in net imports that results in the loss of private domestic employment will immediately result in an increase in the number of government 12,500 workers This increases government spending and the budget deficit which may result in other industries hiring workers away from the government If the pool of 12,500 ELR workers is deemed by the electorate to be too large, taxes can be cut or public spending increased until the number drops to the desired level The public would associate higher trade deficits with an increasing standard of living, lower taxes, and other such benefits. A fixed exchange rate would present problems similar the gold standard since the gold standard is, for all practical purposes, a fixed exchange rate system If the Federal Reserve was committed to convert dollars to other currencies, a larger budget deficit or trade deficit could result in the rapid depletion of the Fed s foreign currency reserves, forcing the suspension of convertibility and a return to a market system. Interest Rates and Employment. Anyone who lives entirely on his interest income may otherwise need employment Such rentiers have removed themselves from the labor force To the extent that higher real rates increase the rentier population, potential output is reduced Furthermore, those left working are, in real terms, supporting those living on interest income. The concept of scarce jobs has led to a variety of programs designed to reduce the work force to limit unemployment These include child labor laws, education for veterans, aid for single mothers, and even social security These programs were ultimately unsuccessful at reducing unemployment, no matter how many potential participants they eliminated, as a given percentage of unemployed became a tool to limit price and wage increases The real result of reducing the labor force is reduced output. Lower real interest rates will tend to keep more individuals in need of employment Combined with a well run ELR policy, low rates should increase output dramatically with much of the increased output being investment It may be possible, for example, to repair, rebuild, enhance and maintain the public infrastructure without a decrease in private consumption from current levels. It is widely assumed that deficit spending to hire unemployed workers carries at least two risks - inflation and funding The inflation risk comes from the failure to understand exogenous pricing It is feared that deficit spending will cause an implied upward bias on labor costs from both the aggregate demand created by the deficit spending, and the elimination of the competition of the unemployed for available jobs The result is an anti-inflation policy that requires excess capacity in the private sector to keep market prices from rising This includes the need to maintain a pool of unemployed to discourage wages from rising The second perceived risk, funding, comes from the widely held misconception that the government must be able to fund itself to carry on spending The government is, therefore, concerned not only with how the market will receive the debt it believes it needs to sell in order to fund itself, but also concerned that there may be a market determined funding limit Until these perceptions change, a pool of unemployed workers will be necessary to contai n inflation, and deficit spending will be resisted. The Keynesian mainstream proposes ending unemployment by increasing aggregate demand through low interest rates and increased deficit spending To offset the inflation risk inherent in this policy many Keynesians propose various government legislated incomes policies These require the direct government regulation of private sector wages, usually attempting to link wages with productivity This has been rejected by the electorate, who seem to prefer the excess capacity approach to price stability. The proposed ELR program recognizes that the government is a monopoly supplier of its currency Price is set through the ELR wage, which defines the purchasing power of the currency Further recognized is that deficit spending poses no financial solvency risk to the government. The government, as employer of last resort, is not a new concept What prevented such policies from being viable and sustainable in the past the gold standard and other fixed exchange rate policies - are long gone We currently have a monetary system that can accommodate both full employment and price stability on a permanent basis. This ELR proposal is a logical extension of Keynesian and Post - Keynesian thought Endogenous money is already deeply rooted, and the idea that an incomes policy need only be practiced by the government with its ELR wage should not pose any philosophical barriers Nor should classical economists and their offspring be entirely against such an ELR program If they are correct, there would eventually be an equilibrium condition with the ELR pool dwindling to 0.The Author is a partner in the Investment Firm Adams, Viner and Mosler, and wishes to acknowledge the help of the following alphabetical order. Shannon Cox Paul Davidson Betty Rose Factor Mathew Forstater Charles Goodhart Daniel Seymour Pavlina Tcherneva Frederick Thayer L Randall Wray. Warren B Mosler February 2, 1997.The measure of actual inflationary pressure is the unemployment rate This takes inflation to means demand side inflation, i e effective demand outrunning the capacity of the economy to expand in order to accomodate it. So, when unemployment is pretty high, inflationary pressures are pretty low, and when unemployment is a little lower, inflationary pressures are a little higher, and when unemployment is really low, but not 0, inflationary pressures are quite strong. Sounds like the Phillips curve to me Not at all like price stability at full employment. And in WWII I wasn t there, but I heard there were black markets with much higher prices than what the rationing boards set. Tom Hickey Reply September 15th, 2011 at 10 13 pm. According to the MMT narrative its not a linear relationship Inflationary pressure does not occur while the economy is expanding to accomodate increasing demand. And in WWII I wasn t there, but I heard there were black markets with much higher prices than what the rationing boards set. Overall, Americans cooperated with needs of the d ay for shared sacrifice, and they also bought war bonds. John O Connell Reply September 16th, 2011 at 11 26 pm. I replied once already, but I don t see it Must have done something wrong. According to the MMT narrative its not a linear relationship. The Phillips Curve is not linear either I guess that s why it s not called the Phillips Line. Inflationary pressure does not occur while the economy is expanding to accomodate increasing demand. To me, that sounds exactly equivalent to saying that there can be no inflation when the economy is at less than full employment With idle capacity, increasing demand brings forth increasing supply, and that is expansion But Warren objects to that terminology Perhaps you can explain the difference. Back to WWII, I agree the entire population supported the war effort and generally cooperated with the rationing However, the government-set price was not the market price Market prices for rationed goods rose, due to the shortages. If I were in charge I could crea te what would be called high inflation and high unemployment if I wanted to. John O Connell Reply September 18th, 2011 at 6 54 am. If I were in charge I could create what would be called high inflation and high unemployment if I wanted to. You mean, like the 70 s Stagflation. Please expand on that idea How would you do it And then, how would you stop it, or each one independently. putting up a post on Buckaroos for Monday which may help on all this, thanks. Back to 23, if the banana republics had debt denominated in someone else s currency, their experiences are irrelevant to theory of fiat. I ll have to go back and find what I thought was said, but for now. What is monetary inflation vs what s called inflation I know we have run out of words, generally, so we reuse them sometimes to mean different things, but in a technical discussion can t we stick to one meaning per word. John O Connell Reply September 14th, 2011 at 6 55 pm. In a response to a reader question in the 7DIF section of this web s ite, you said. DEFICIT SPENDING ADDS INCOME AND SAVINGS TO THE PRIVATE SECTOR IF THIS EXACTLY OFFSETS PRIVATE SAVINGS DESIRES, THERE IS NO INFLATION. And I glean from all the math in 7DIF and elsewhere, that a government deficit that exactly offsets private savings desires will result exactly in full employment, as unemployment is the direct result of private sector savings. Therefore, whenever there is unemployment, it is because the deficit is smaller than the desired private sector savings, and no inflation can result from that either In fact, the deficit could even be increased so as to match desired private sector savings, and cause NO INFLATION. yes, in that context of that discussion on what mmt would consider monetary policy. Said levels of aggregate demand employment would not cause inflation, which is a continuous increase in the price level caused by continuous excess demand. this is not to say there would not be relative value shifts, and related one time adjustments in prices th at would show up in CPI which has become synonymous with inflation. John O Connell Reply September 15th, 2011 at 8 22 pm. continuous increase in the price level caused by continuous excess demand. How long is continuous Nothing last forever, including excess demand Do you mean something that is not a temporary spike that is reversed in a short while. relative value shifts that would show up in CPI. They shouldn t, if CPI is done properly Seems to me if there are two goods in the economy, apples and oranges, in equal amounts, and apples go up 10 and oranges go down 10 , CPI should not change If it does, then it is flawed. When it stops being continuous it stops being inflation in that context. John O Connell Reply September 16th, 2011 at 11 12 pm. There s no reply button on your last statement, so I ll use this one. When it stops being continuous it stops being inflation in that context. Then, once again, how long is continuous When prices rise continuously from 1980 to 2008, and then decline for one month in 2009, does that mean there was no inflation from 1980 to 2008.Or is 28 years long enough, but 28 months is not long enough to be called continuous. Or, is your point that the CAUSE of the rise in prices must be continuous excess demand , or else the rise in prices is not inflation. the period of continous price and wage increases can be called a period of inflation under the most common definitions in the texts. this is all about how the mainstream defines inflation. just an fyi, mmt covers the operational reality of both convertible and non convertible currency. for me, monetary inflation is inflation that comes from excess monetary demand as per what s called monetary and fiscal policy, and including private sector credit creation which is an offshoot of public policy as well. other inflations include those from the likes of oil price hikes by those with market power they are generally through the cost side, though interest rate policy works through the cost side as well. so w hen opec hiked crude from 2 to 40 over 10 years due to their market power prices would have gone up whether unemployment was at 3 or 10 , for example. John O Connell Reply September 15th, 2011 at 8 16 pm. Excess monetary demand, not supply. So, again with the CPI, I gather you don t think it accurately represents average prices, but is biased by overweighting goods that are rising in price, and underweighting goods that are falling. Even if oil went up, and all the things it directly affects went up, would we not both reduce consumption of oil and the related stuff and reduce consumption of non-oil assuming 0 elasticity of demand 1 for it all And would not reduced consumption of the other stuff tend to put downward pressure on their prices And prices on average, if the average were properly calculated, would not change Unless more money were injected into the system to try to accommodate continued consumption of the other stuff even in the face of the higher oil price. Is it only a flawed C PI and GDP deflator, then, that makes us believe there is monetary inflation when there is not, really. I didn t say that about CPI. And you are missing my point on why i distinguish between price increases vs inflation. The distinction is to help show why my proposed policy responses to inflation vary. Unforgiven Reply September 15th, 2011 at 11 56 pm. An interesting post on the subject. should read, most recent cpi increases. and most cpi spikes in the US since 11970 have been oil driven best i can recall. John O Connell Reply September 14th, 2011 at 10 52 am. But there are never oil-driven deflation spikes, when oil drops 70 over the course of 16 years, or 60 in a few weeks Inflation moderates following the bursting of oil bubbles, but never goes below 0 The inflation spikes associated with oil prices take inflation from 2-3 up to 6-10 , and when the oil spike ends the inflation spike ends, and inflation goes back down to 2-3 Never 0 Never price stability There is something else at work besi des oil And, acording to MMT, it is not the money supply and not the deficit What is it Public sector wages where is that data As a State employee now, I am painfully aware that my public sector wage is nowhere near what I was getting in the private sector, nor is it rising or likely to rise while I m here My longer-tenured colleagues have not had raises in 12 years So, I guess, like the rest of MMT terminology, public sector refers only to the Federal government. Tom Hickey Reply September 14th, 2011 at 11 44 am. I suspect, and IIRC Warren has stated, a portion of these effects are due to saving by the ownership class that goes into commodities as a new asset class, especially recently, thanks to Wall Street engineering think Goldman The advent of ETF s has also brought the public into an area that was previously occupied almost exclusively by professionals. For example, available storage space for petro is rented out, including idle tankers Farmland, too, has become an asset class I liv e in Iowa and am aware that farmland has been rising in price It is up 33 on the year today, according to the morning paper in Iowa City Contrastingly, there was a companion article saying how the fact that young people are living with parents is reducing demand Anyone living in Iowa knows that the reason that food prices are rising in the face of lower US demand is that Iowa agribusiness is selling into the international market where demand is hot and also supplying the ethanol industry Coupled with high prices for diesel fuel and go figure on food prices BTW there is very little wage labor in farming anymore in Iowa, since it is all mechanized, and immigrants do the meat packing. In recoveries, the first price level to rise is assets, since it is the ownership class that has the money and also borrows to leverage, the goods, then wages Generally, TPTB don t consider inflation until price level begins to effect workers enough to agitate for higher wages But inflation begins with assets affecting vitals like energy and food and this begins to get passed through. Interestingly, oil prices fell from a high of almost 150 to nearly 30 in the pull back, but quickly recovered to the 70-80 range and then rose to the 90-110 range This was significant because at the time the stim was designed the price of oil was way down The subsequent rise in price gobbled up the stim. cpi does drop to 0 and go negative from time to time, but point taken that the trend is generally up some. Yes, public sector wages for this particular purpose was meant to be Federal. And public sector wages tend to be ratchets, adjusting up with cpi, but not going down when cpi is negative, though as you state this is rare in any case. Also, there is some evidence inflation follows the interest rate set by the Fed, which makes sense, as when the fed pays interest, it is turning a given amount of dollars into more dollars But I can t quantify that for you - just a hunch. beowulf Reply September 17th, 2011 at 2 21 a m. Warren Mosler , Well, to link to Brad DeLong, commenting on Paul Krugman, who cites Larry Summers did someone forget to add Marty Feldstein and Greg Mankiw to the cc list who quotes JM Keynes Keynes referred to the strong positive correlation between nominal interest rates and the price level, which he called Gibson s Paradox, as one of the most completely established empirical facts in the whole field of quantitative economics. true, just like we always used to use the cb s short term interest rate to forecast M2 growth in the old days. depends on how you define inflation. and all the great latin american inflations were in the context of very high unemployment. John O Connell Reply September 14th, 2011 at 10 38 am. You defined inflation twice within the past few posts That definition is fine with me I think it is the one MMT has in mind when it states that inflation cannot occur unless there is full employment. I remember when we used to call them banana republics , referring to their infl ation, which I recall as being more like Weimar than like the US I don t know the details of their monetary history very well, though Were they on a fiat system, with flexible exchange rates Were their economies strong to begin with, and did they pursue reasonable fiscal and monetary policies. In the late 1970 s even the US had relatively high unemployment along with relatively high inflation Stagflation , they called it I suppose one can blame that on oil shocks , and not have to account for such conditions in a more general theory Were the Latin countries subject to such financial cataclysms when they had high unemployment along with high even hiper - inflation. Deos any of this discussion of abberant conditions change the MMT assertion Or explain the incidence of inflation under a fiat regime that chooses to use persistent unemployment to dampen aggregate demand. I never said inflation cannot occur unless there is full employment. I may have said something about monetary inflation from e xcess demand not being a problem at less than full employment. And yes, you can get what s called inflation from things other than excess aggregate demand, as you state. And the banana republic local currency inflations were usually were characterized by substantial dollar debt followed by selling their local currency to get the dollars to service the debt, and or the ruling class getting heaps of local currency for themselves via various means and then selling that for dollars This all tended to drive the local currency down with inflation flooding in through the fx window The, to keep domestic tranquility, they indexed govt wages to some inflation measure which fueled the inflationary spiral as well. In fact, last I read all the great latin am inflations were traced to said indexation. I can t cut and paste the chart here, but it s chart 2 at. It s the year-over-year percent change in CPI, unadjusted. Starts out in July 2010 at just over 1 Flat for a few months, then a steady rise to 3 6 , where it is stuck for the last 3 months. Excluding food and energy, it was under 1 a year ago, now is 1 8 , similarly shaped curve. The table following the graph says energy is up 19 yoy, though. Longer term, CPI is 225 of what it was in 1982-4 There were no yoy declines during those 28 years, and oil went from about 30 in 1982-4 to 12 in 1999 It is evident from long-term charts of oil and CPI that the rate of increase of CPI was moderated by oil price declines, which would support your contention that oil is very important As you say, it directly impacts transportation costs, which impacts the cost of everything that gets transported, as well as the cost of transporting ourselves around However, it is also clear that something else is causing prices in general to rise, even over periods of many years when the price of oil is dropping dramatically I don t think you can say that most of that CPI increase was caused by oil All of the increase from 1983 to 1999 was caused by something other than oil, and occurred despite a 60 or so drop in the price of oil over that time. Just looking at 1983 to 1999, Monetarists and Keynsians both have a ready explanation for the empirical data MMT would seem to say that it was not possible to have inflation during this time, with falling oil prices and less than full employment I would like to think that MMT is the proper explanation of how our modern world works if not, we are well and truly you know what, in 2-4 years , but I can t reconcile this. understood look at the annual increase in public sector compensation, including increases for the likes of social security. a public sector pay increase for the same work is a redefinition of the currency downward as described in my papers. also you have to look at the composition of cpi it s more about cost of living rising than inflation. MamMoTh Reply September 12th, 2011 at 11 29 pm. isn t that a bit of a chicken egg explanation. it seems to me increases in public sector compensation and socia l security are based on CPI or wage increases. and cost of living is the part of inflation most people are really concerned about. Inflation itself isn t about what s right or wrong, or about what people are concerned about. Inflation is defined as a continuous rise in the price level, whatever that might mean, and not a shift in relative value or an increase in a specific basket of goods and services. so if the peaches die, and there are fewer peaches, and the price goes up reflecting the lower quantity being allocated to the highest bidders, that s a relative value shift and not inflation. if, however, the gov somehow increases everyone s purchasing power so they have the funds to afford the same quantity of peaches, all that happens is the price goes up further And if that policy is continuous, the result is a relative value story turns into an inflation story. Unforgiven Reply September 13th, 2011 at 2 23 am. Is this a prices adjusting due to the rise of the middle class kind of thing. Aft er all, the rich can eat only so many peaches. ELR sounds like a good thing to me, but I am concerned what the ELR workers would be doing You seem to think that there is always plenty of work to be done, like on a farm, but if that is true why has the government not hired people to do it already. And once ELR workers are in place and doing it, if it is useful work, then what happens when they get hired away Who does this work in their absence, and why would we not suffer for lack of it. Mario Reply September 8th, 2011 at 1 25 pm. I d also like to hear what Warren says on this front. I ve heard Randall Wray talk about it being community based at non-profits, health clinics, red cross centers, community initiatives clean-up, beautification, maintenance, etc There is much that can be done at the community level and those people down on the ground there know what s best and can marshal things accordingly The federal government just writes the paycheck for them. It s really a great idea imho and small govt community folks would love it. There is always more than can be done to help our communities And this is a positive feed-back loop mechanism within the community since it will take in under-privileged people, train them, pay them, and help them progress up to wherever they want to go, which in turn helps the community, etc. It s all about creating systemic feed-back loops at every relative level of a community, state, federal, etc so that our very existence and participation in society has exponential benefits to that same society Currently it appears we are seeing the effects of a negative feed-back loop which essentially is what a deflationary spiral trap is plus de-regulation corruption in DC. yes, national service type jobs in general and yes, people will be coming and going all the time, so it s not all that efficient but far better than today s treatment of the unemployed who both do no useful work while unemployed and find it almost impossible to get private sector emplo yment once they ve been unemployed for a while. so the main public purpose is a transition job to help the unemployed move back into the private sector at the same time, hopefully a lot of useful work can be done, and we will also have a superior price anchor for the monetary system. Tom Hickey Reply September 8th, 2011 at 4 15 pm. The efficiency shows up not in the individual jobs but through the effect on the economy as a whole It is an investment program with a big payback A training program should also be included that upgrades knowledge and skills, adding value For a lot of chronically unemployed this is way out of the labyrinth in which there there is no cheese at the end of any of the tunnels other than those involving crime. I am thinking of an ELR without a gold standard. I see both the gold standard and ELR as the price anchor for the general price level. But I can t see why interest rates would be market determined with a gold standard, but could be set by the Fed with the ELR pol icy. MamMoTh Reply June 17th, 2011 at 5 58 pm. I will try to answer myself. In the case of a fixed exchange, the government offers to competing financial assets in order to satisfy net savings desires, and since it sets the exchange rate between them, the interest rate on one must be market determined. In the case of the ELR there is no such competition so the government can set the interest rate, and the only alternative the marginal holder of the currency has is to spend it. The gov is only offering to buy labor at a fixed price, not sell it. MamMoTh Reply June 18th, 2011 at 4 33 pm. OK, then by that logic if the government implemented a gold guarantee gold buyer of last resort instead of a gold standard it would be able to set the interest rate instead of letting the market determine it. It still looks to me the key point is that the marginal currency holder is not able to convert it back to something else at a fixed price, as I mentioned above. Yes, if gov just has a bid for gold or anythin g else it can set rates where it wants them. MamMoTh Reply June 19th, 2011 at 12 50 pm. This is interesting, it means a country could prevent its currency from appreciating against a foreign currency bidding for it and remain able to set interest rate what China wants , but the trouble comes from preventing it from depreciating like Argentina and Russia. the government is then fiscally and monetarily constrained to a policy that spends little enough on non-gold items, and adjusts interest rates, to maintain a desired buffer stock of gold The government must limit its non-gold spending to less than the demand for the currency created by taxation, so the excess demand for the currency is evidenced by gold sales to the government Excessive non-gold spending results in gold sales to the private sector. Isn t the interest rate in the case of a gold standard endogenous like in the general case of a fixed exchange rate What determines the interest rate What happens in the case of an ELR policy to the interest rate If it s not also endogenous, why. yes, rates are endogenous with any fixed fx regime and yes, that makes elr problematic as in a market economy fixing 2 prices is looking for trouble. see exchange rate policy and full employment. MamMoTh Reply June 17th, 2011 at 3 41 pm. I ve read it more than once The question is whether I am clever enough to fully understand its implications. The way I understand it is that under a gold standard the interest rate would be at the indifference level for the marginal currency holder to save it at that interest rate or convert it to gold. Is that right What is the equivalent with an ELR policy. Should we accept that with an ELR policy the government loses control of the interest rate which means that deficit do matter in terms of inflationary pressures. you got it re gold. an elr policy with a gold standard is problematic. but with today s floating fx the Fed sets the interest rate what marshall called the own rate some 200 years ago and the elr wage is the price anchor for the general price level. Several very interesting discussions. With respect to the ELR discussion. Government does employ Public Sector Employees The Ratio of Public Sector E mployees to Private Sector Employees has been growing for many years. The wages and benefits packages given to Public Sector Employees has been growing at a much higher rate than that of Private Sector Employees and in many cases the early retirements available to Pubic Sector Employees means that they work fewer years for greater benefits. The Government appears to be conducting what might be described as counter ELR policy to some extent by hiring too few at too high a cost while simultaneously demanding too much in Taxation from the Private Sector and or incurring enormous liabilities and deficits without achieving Price Stability or near Full Employment. On lending, interest and defaults. I d also like to know where the concepts of interest and default fits into your consideration of lending and monetary management. No matter how many loans are made there can never be enough money to pay back all of them with interest as the interest is not also created at origination Some amount of Loa ns can seemingly never be repaid in full - that is principal and interest - as the interest component does not exist having not been produced at origination of the loan This would seemingly make defaults an unavoidable component of the Debt Based Fiat monetary lending System. IF defaults are a healthy component of the Debt Based Fiat System then why would it not be healthy and stabilizing for Insolvent Banks to be forced to default and or be recapitalized via their Share and Bond Holders in lieu of Government Deficit Recapitalizations. I d appreciate it if You would offer or direct Me to previous discussion of your views on the issues of the providence of the funds for payment of interest and the necessity or lack of necessity of defaults in a Debt Based Fiat System. one man s interest payment is another man s income there s only a problem if total spending falls short of total income which happens all the time, as evidenced by unemployment, which is at the same time evidence that for the g iven size govt at the time, the economy is being over taxed. see the 7 deadly innocent frauds at this website thanks. Floccina You ask If you guarantee everyone a job how will you make people work on those jobs as you will not be able to threaten to fire them. Answer they are guaranteed a job in the sense that there is a job there for them, but not in the sense that they can sit around doing nothing or bash the supervisor on the head and get away with it I e I assume Warren s JG scheme would involve people being sacked for the sort of reasons that employees normally are sacked. Re your claim that oil prices ALONE cannot explain stagflation, I agree I cannot speak for the US, but in the UK there is a widespread feeling, with which I agree, that oil prices sparked off a wage price spiral Trade unions were much more powerful in the 1970s, and kept this spiral going. Re your claim that it would be better to replace the minimum wage with an hourly wage subsidy , I am actually finalising a pap er which argues very much this point Also Edmund Phelps advocated a subsidy of this sort a subsidy of all low paid labour See Rewarding Work How to Restore Participation and Self Support Harvard University Press. beowulf Reply November 29th, 2010 at 11 08 pm. Right, Edmund Phelps first proposal in the early 1990s called for a 3 00 an hour wage subsidy, tapering down for above minimum wage Adjusted for inflation, 3 00 in 1990 is 5 00 and hour now, let s see, in pound sterling that s to use current exchange rates 1 93 to 3 21 an hour now. Apparently in negative income tax pilot studies done in the early 1970s in the US and Canada, there was a reduction in work output ranging from 5 to 27 depending on the study and the analysis , Phelps edges around that issue by making it a wage subsidy added to paychecks so no wage no subsidy by the employer who is then credited on its own tax bill and its only for full-time workers not sure how Phelps plan treated unemployed or underemployed who are acti vely seeking more work hours Even with a wage subsidy, the minimum wage should still be indexed to keep up with inflation if not median wage growth or labor productivity otherwise employers are bound to use the wage subsidy to transfer more and more of their payroll cost to the govt over time the so-called Speenhamland Effect. with my proposal for an 8 hr job for anyone willing and able to work none of that is needed Just adjust the 8 as it suits public purpose. If you guarantee everyone a job how will you make people work on those jobs as you will not be able to threaten to fire them I think that it would be better to replace the minimum wage with an hourly wage subsidy. BTW do can you point me to any post-Keynesian writing that explains how we could have high inflation and high unemployment at the 1970s. zanon Reply November 24th, 2009 at 10 14 pm. Floccina There are a number of posts on the site regarding the 1970s I had the same question. The answer is that higher oil prices fed into hig her prices for everything Unlike rising prices for easily substitutable goods like bananas higher oil means higher everything. There were also a number of instruments and contracts that were linked to CPI, and those made inflation worse Just as the Govt has automatic stabilizers like unemployment benefits it also has automatic destabilizers like TIPS, SS payments, and any form of payment automatically linked to CPI. Also, aggregate demand was too low thus the unemployment There was nothing we could have done about the higher costs, but we could have run bigger deficits to reduce unemployment Cutting your real nose to spite your nominal face is a bad strategy, I guess. Floccina Reply November 25th, 2009 at 3 37 pm. Thank you Zanon, higher oil prices feeding into higher prices for everything could explain a little bout is it hard to believe that it was most of it because even at the height of its price, It seems to me that oil was too small a part of total expenditure to explain much of the inflation The move from US made to smaller foreign made auto in response to oil price along with the linking of the CPI to wages etc could explain much of the unemployment. zanon Reply November 25th, 2009 at 8 53 pm. Yes When you look at major elements of household net worth, you see that it is cars and houses I don t know what was happening to houses in the 70s although that is about the time mortgage securitization started , but if everyone changed cars, it would generate a big slug of AD. yes, the political choice could very well be continuous inflation, probably along the lines of today.

Comments

Popular posts from this blog

Forex Voittoa Laskin With Vipuvaikutus

Inwestowanie Na Forex